Monday, June 3, 2013

Bersabar n redha.... Pergi ... kembali @ tidak

Assalam sume.

Last week, 19 Mei 2013, hubby slh seorg staff office pulang ke rahmatullah . Berita ini amat mengejutkan seluruh office.  Bagaikan tidak percaya pemergian beliau. Sesungguhnya mati itu pasti. Somehow, somewhere 'Hari' itu pasti menjengah kite tanpa kite pinta... kita xkan tahu bila, bagaimana, mcm mane, dimana n dll.... Hurm..

Kira-kira 3 bln sebelum itu, slh seorg staff juga lalui peristiwa yg seakan sebegini. Tetapi aku kagum dgnnye sbb lgsg tidak dpt dikesan meskipun die sdg mengalaminye. Aku salute dgn die, hatinye cukup tabah. Die mule mengaku dgnku bile serkap jarang aku menjadi. Terkedu, kelu lidahku... aku hanye mampu terdiam sejenak. Ya Allah, sesungguhnye mereka ini adlh hambamu yg terpilih melalui ujianMu. Moga mereka mempunyai hati yg tabah utk melaluinya... sesuatu yg aku sendiri tak pasti... adakah aku setabah mereka..

Dgn 2 peristiwa ini tlh menukar status mereka mendadak. Janda dan Balu. Nampak same tp x serupa.

Terkadang aku terfikir.... aku Mohon padamu Ya Allah, tabahkanlah hatiku menempuh saat itu. Buat masa skrg aku merasakan aku sangat FRAGILE

Walaupun mereka di dalam situasi itu, bagiku amat bersyukur kerana ade ANAK. Itulah sumber kekuatan mereka. Tapi tidak aku...

Kepada akak, aku berdoa agar jodoh akak n abang dipertemukan semula di Syurga
Kepada adik, aku juga berdoa agar talian itu dpt diikat kembali dan kukuh hingga Syurga.

Amin Ya ALLAH swt.

No comments:

Post a Comment